Klantenservice Interbikes.nl

Veelgestelde vragen rondom bestellen

Hoe bestel ik een fiets bij Interbikes.nl?

Bestellen doe je in 3 simpele stappen. Je fietst er zo doorheen!

1. Kies je fiets(en)
Zoek eerst naar de fiets die je wilt aanschaffen. Denk goed om de framemaat, de kleur, en bij een e-bike om het type accu. Klik vervolgens op ‘Klik en Bestel’ om de fiets in je fietsmandje te plaatsen.

2. Vul je gegevens in
Op deze pagina vul je alle benodigde gegevens in voor het bestellen en bezorgen van jouw fiets. Hier geef je jouw gegevens door, hoe je je bestelling wilt ontvangen, de verzendwijze, betaalwijze, en uiteindelijk de bevestiging van je bestelling.

3. Bevestig (betaal) je bestelling
Controleer nog een keer goed of alles klopt wat je hebt ingevuld. Klopt alles? Dat is mooi! Bevestig, en betaal (indien nodig) je bestelling.

Je bent klaar!
Nu hoef je alleen nog maar te wachten tot je fiets wordt bezorgd.

Twijfel je ergens aan of lukt er iets niet? Neem gerust contact met ons op!

Kan ik een fiets bestellen via het fietsplan/WKR-regeling?

Bij Interbikes.nl heeft u de mogelijkheid om een fiets te bestellen met het fietsplan/WKR-regeling (werkkostenregeling). De hoogte van de vergoeding hangt af van de keuzes die de werkgever hierin maakt. Informeer bij uw werkgever over de mogelijkheden. Er zijn drie mogelijkheden om hieraan mee toe doen. De keuze wordt bepaald door de werkgever.

Optie 1: Bestel en betaal zelf
U bestelt een fiets bij ons en rekent deze zelf af. De factuur kunt u inleveren bij de werkgever.

Optie 2: Bestel zelf en laat uw werkgever betalen
U bestelt zelf de fiets, maar laat het bedrag overmaken door de werkgever. U vult bij de factuurgegevens de gegevens van de werkgever in. Bij het afleveradres vult u uw eigen gegevens in.

Optie 3: Bestel via een bemiddelaar (NFP/FiscFree/BFN)
U kunt ook een fiets bestellen via een fietsplan-bemiddelaar. Dit kunt u doen via Nationale Fiets Projecten (NFP), FiscFree, of Bedrijfsfietsen Nederland (BFN). In de meeste gevallen is het zo dat de bemiddelaar bemiddelingskosten rekent. Hier dient rekening mee worden gehouden bij het invullen van de formulieren. U vult samen met de werkgever het formulier van de bemiddelaar in en stuurt deze op naar de bemiddelaar. Daarna kunt u ons een mail sturen met uw ontvangen code.

U betaalt 15% bemiddelingskosten aan de bemiddelaar. De fiscale grens ligt op €1000. Hierdoor komen de maximale bemiddelingskosten op €150. Om u een beter beeld te geven staan hieronder 2 voorbeelden.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Voordat u bestelt, ziet u de levertijd van de fiets. Zo kunt u een fiets die op voorraad is en voor 17:00 uur is besteld, al de volgende werkdag in huis hebben. Plaatst u de bestelling na 17:00 uur, dan is de levertijd 2 werkdagen. Wanneer uw product niet op voorraad is, geldt een aangepaste levertijd en zijn we afhankelijk van de leverancier. Hiervoor nemen wij contact met u op.

Op welke dagen bezorgen jullie?

Heb je een fiets besteld? Dan wordt deze op
doordeweekse dagen (dinsdag t/m zaterdag) bezorgd.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Je kan na bestellen je bestelling ook afhalen bij een van onze winkels.
Zorg dat je dit duidelijk als opmerking vermeld in je winkelwagen.
Onze collega’s nemen dan contact met je op zodra het gereed staat.

Kan ik een proefrit komen maken?

Ja, dat kan. Hierin zijn twee mogelijkheden. In Rotterdam
of Zaandam is onze showroom gevestigd. Het is aan te raden om vooraf contact op
te nemen met de ons. Het is namelijk niet mogelijk om alle fietsen te
presenteren die op de webshop staan.

Hoe wijzig ik mijn bezorgadres van een lopende bestelling?

Je bestelling wijzigen kan alleen als je nog geen
verzendbevestiging hebt gekregen. Neem contact op met onze klantenservice om de
naam of het adres van je bestelling aan te passen.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Wij kunnen geplaatste bestellingen niet annuleren.

Wij garanderen bij bestellingen op werkdagen voor 17:00 uur zijn besteld dat wij deze dezelfde dag versturen. (LET OP: dit betekent niet dat je deze de volgende dag al in huis hebt) Geplaatste bestellingen worden daarom zeer snel verwerkt, het annuleren van bestellingen is daarom niet mogelijk.

Wij versturen fietsen in doos. Mocht je toch van je bestelling af willen zien kan je, wanneer de vervoerder je bestelling komt bezorgen, deze aan de deur weigeren. Zij sturen dan je bestelling aan ons retour. Vergeet niet ons op de hoogte te stellen wanneer je een bestelling retour stuurt.

LET OP: Wanneer je een bestelling weigert aan de deur zijn hier kosten aan verbonden. Deze kosten zijn voor jouw rekening en brengen wij in mindering op de terugbetaling wanneer wij deze aan je betalen.

Hoe wordt mijn fiets bezorgd?

Al onze fietsen worden geleverd in doos. Om het jou zo
gemakkelijk mogelijk te maken zijn onze fietsen al voor 85% afgemonteerd.
Afhankelijk van de fiets moet je het volgende nog monteren:

  • Het voorwiel monteren
  • Het stuur en zadel monteren
  • Remmen afstellen en trappers monteren