Klantenservice Interbikes.nl

Veelgestelde vragen rondom Ruilen & retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?

Ja dat kan. U heeft 100 dagen na aankoop om fietsen te retourneren onder bepaalde voorwaarden. Hiervoor geldt dat ze in ongebruikte en originele staat zijn. Vanzelfsprekend mag u een kleine proefrit maken, maar deze mag hoogstens 2 kilometer lang zijn. In alle andere gevallen, rekenen we afschrijvingskosten. Als u uw fiets wil retourneren, kunt u hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.

Accessoires kunt u binnen 14 dagen retourneren. Zodra we uw retour hebben ontvangen, maken we het bedrag binnen twee weken aan u over. Producten met zichtbare gebruikssporen, missende onderdelen of een missende / beschadigde originele verpakking kunnen wij niet als retour accepteren.

Hoe retourneer ik een fiets?

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice op via info@interbikes.nl. Zij zullen de afhandeling van je retour verzorgen en je instructies geven over het retourproces.

Belangrijk: Bewaar altijd de originele doos van je fiets! Vervoerders accepteren geen fietsen zonder doos. Om te voorkomen dat je zelf voor ander verpakkingsmateriaal moet zorgen, adviseren wij je de originele doos van de fiets te bewaren, zodat de fiets hierin geretourneerd kan worden.

Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?

Retourneren van een fiets kan tot 100 dagen na de factuurdatum van uw aankoop. Er mag hoogstens 2 kilometer op proef gereden zijn.

Retourneren van een onderdeel of accessoire kan tot 14 dagen na de factuurdatum van uw aankoop.

Het product is compleet, ongebruikt en zit in de originele verpakking.

Bij de aankoop van een samengestelde aanbieding of een bundel product, dan kunt u alleen de complete bundel aan ons retourneren.

Uitzonderingen die we niet retour nemen zijn:

  • Artikelen of producten met montage- of gebruikssporen.
  • Artikelen of producten met missende of beschadigde originele verpakking.

Hoe kan ik mijn fiets omruilen?

Het kan natuurlijk zijn dat je de fiets wilt omruilen. Wanneer je ervoor kiest om een fiets om te ruilen, sturen we de nieuwe op zodra de oude bij ons binnen is. Wanneer er haast achter zit, kan je altijd een 2e bestelling plaatsen zodat wij het eerste aankoopbedrag kunnen crediteren.

Het kan dat een fiets te groot of te klein is, of dat de kleur toch niet bevalt. Omruilen in deze gevallen is dus geen probleem, maar kan iets langer duren. Heb je een fiets snel nodig, voor een verjaardag bijvoorbeeld, dan adviseren we dit tijdig te doen en niet te wachten tot het laatste moment.

Wil je je fiets omruilen? Neem dan contact op met onze klantenservice per e-mail.

Hoe lang duurt het voor mijn retourzending is verwerkt?

Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn van een van onze leveranciers is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.

Wil jij je fiets omruilen? Dan maken wij een nieuwe order voor je aan wanneer de fiets fysiek retour geleverd is.

Heb je ervoor gekozen om je aankoopbedrag terug te ontvangen? Deze ontvang je dan op dezelfde wijze terug als waarop je hebt betaald. Wij halen de retourkosten van het aan jou terug te betalen bedrag af.

Zijn er kosten aan verbonden?

Als u een product retour stuurt dan zijn de retours kosten voor de koper. Retourneert u uw product in de winkel dan komen er geen kosten voor uw rekening, neem wel uw aankoopbewijs mee. Voor producten die niet in ongebruikte en originele staat zijn, worden afschrijvingskosten in rekening gebracht. Ruilt u het product? Dan betaalt u alleen de bezorgkosten.